2015. augusztus 26., szerda

Pretty Little Liars

Sziasztok!! :)

A mai napra egy olyan sorozatot választottam, amit valószínűleg sokan ismertek. Ez lenne a Pretty Little Liars (magyarul a Hazug Csajok Társasága).



Előre szólnék, hogy ez az egész bejegyzés tele lesz spoilerrel, és nem írom ki mindig, hogy spoiler veszély, szóval ha nem láttátok végig a sorozatot, akkor ezzel a bejegyzéssel várjatok. :)

Amikor elkezdtem ezt a sorozatot, már az első résznél olyan érzésem volt, hogy ez lesz az én új kedvencem, ami miatt nem fogok aludni és tanulni. (Ez egyébként így is lett)
Amíg néztem, sok mindenre jöttem rá, saját magammal kapcsolatban is. Például, hogy nem vagyok túlságosan türelmes ember, mert valahol a negyedik évad körül kezdtem idegbajt kapni attól, hogy ki A.
Sokáig vártunk ara, hogy A, vajon mikor fedi fel magát, és most nyáron meg is.kaptuk rá a választ. Sokakat elégedetlenséggel töltötte el a fekete pulóverbe bújtatott karakter. Én is ide tartozom. Sok rajongóval beszéltem, és mindenhol csak azt olvastam és hallottam, hoy "Nem Cece-t vártam A-nak, de nem tudnám megmondani, hogy kit". Azthiszem ezzel mindannyian így vagyunk. Őszintén, én egy olyan karaktert vártam, akinél megdobban a szívem (vagy éppen leáll), de Cece nem érte el ezt a hatást, Sarah-val ellentétben, akinél annyira meglepődtem, hogy majdnem hátraborultam a székemmel.
De akárhogy is van, nekem nagyon szúrta a szemem, hogy Cece A. Olvasgattam sok oldalon, és úgy láttam, hogy nem csak én gondolom így. Olyasmi futott át az agyamon, hogy az alkotók valami nagy csattanót akartak a soeozat végére, de ez nem robbant akkorát, mint amekkorára számítottak.
A hatodik évad tizedik részében- ahol, ugye Cece felfedi magát- egy hosszú monológot raktak elénk, amiben sok az információ, sokat kell emésztenünk. A legelső dolog, amivel problémám volt az ízlelgetés közben, hogy Cece most tulajdonképpen fiú, vagy lány. (Egyébként újra meg kellett néznem ezt a részt, hogy mindent megértsek). Interjúkból, és rajongói oldalakon láttam ugyanezt a kérdést, és akkor vált számomra nyilvánvalóvá, hogy Cece tulajdonképpen Charles, azaz fiú. A nyári fináléban is benne van, hogy Jason a.saját fiútestvérével volt együtt. De akkor itt lenne egy kérdésem. Alison és Jason már az első évad előtt ismerték Cecet, a történet szerint. A harmadik évadban a lányokkal is megismerkedik, láthatjuk, hogy milyen nőies alakja van. De, ha Cece A, akkor a lányok öt évadon keresztül miért nem vették észre, hogy A-nak vannak mellei? Mert igen, tudjuk, hogy Aria a hatodik évadban kiszúrja az árnyékán, de akkor addig miért nem, hiszen már látták A-t a fekete pulóverben!!
A másik ilyen képet we❤it-en találtam:
(Szóval Marion életben volt, amikor Ali tinédzser, de lelökték őt a tetőről a Radleyben, amikor Charles gyerek volt?) Ehez azthiszem nem kell semmit hozzáfűznöm.
És még egy utolsó észrevétel. Cece miért csinálta ezt az egészet. Mármint, hogy veszélybe sodorta a lányok életét. Azzal érvelt, hogy azért tette, mert a lányok "örültek", hogy Ali meghalt. Ezt a kérdést felvetettem egy rajongói oldalon a facebookon, amikor a rajongók véleményet kérdezték, és le lettem teremtve azzal, hogy a mi agyunk egészseges, Cece pedig őrült, egy őrült ember pedig bármire képes apróságok miatt. Igen, ebben az oldal adminjának teljesen igaza volt. Csakhogy, ha végig figyelt a monológ alatt, akkor hallhatta volna, hogy Cece éppen azt bizonyítja, hogy teljesen ép elméjű!! Tévedésből került a Radley-be, tehát nem volt bolond!! Éppen ezt magyarázta, hogy az agyábal minden rendben van! De akkor vajon miért csinálta ezt az egészet?!

De, hogy ne csak ilyeneket írjak. Ez a sorozat az egyik kedvencem lett! Voltak unalmas pontjai, mint minden sorozatnak, de aztán beindul az egész történet, és a végén olyan hatást ér el, hogy napokig nem tudsz új sorozatot kezdeni, mert benned van egy bizonyos Pretty Little Liars "érzés", és ezt az érzést nem minden sorozat tudja elérni. 
A.rörténete izgalmas, a színészek jól válogatottak, a karakterek jól ki vannak dolgozva. Azon kívül, hogy a négy főszereplő lány életében ott van egy "gonosz" (A), a sorozat hétköznapi problémákat is feldolgoz, ami Amerikában biztosan nagyobb arányban fordul elő, mint Magyarországon, de sajnos itt is vannak. Gondolok ilyenkor a tanár-diák kapcsolatra (Aria és Ezra), kábítószer problémák (Spencer), homoszexualitás (Emily), lopás (Hanna) és még sorolhatnám. Szerintem jó, hogy ilyen dolgokkal is foglalkozik ez a sorozat!

Erről most csak.ennyit írnék. Véleményeknek nagyon örülnék, mert lehet, hogy neked csak.pár perc, amíg ideírsz egy sort, nekem viszont nagy segítség! :)

Andi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése