2015. augusztus 25., kedd

James Dashner- Az útvesztő trilógia

Sziasztok!

Az első bejegyzésemmel rögtön egy könyv-trilógiára csapnék le:
James Dashner- Az útvesztő trilógia



( Ahogy említettem, a történetet nem fogom leírni, aki nem olvasta, vagy nem látta a filmet, az olvasson el egy másik blogot esetleg. :) )
 ( Még egy apró információ: most nem a filmről beszélünk, azt majd máskor!!! )
SPOILER VESZÉLY!!!!


Az Útvesztő-trilógia egy elég "népszerű" témára épül. Sok ember fejében megfordult már, hogy vajon hogyan is fog eljönni a világvége. Igen, ugyanis itt is belefutunk ebbe a történetbe, habár az első részben körülbelül annyit értünk mi is, mint Thomas, amikor megérkezett a Tisztásra.
Én nem szeretem az olyan könyveket, amelyeknél olvasás közben ezer kérdés merül fel, és csak néha kapsz választ, de azok újabb kérdéshez vezetnek, és a végén fejfájást kapsz a sok információtól. Ez pedig pont egy ilyen könyv. Miközben olvasol az agyad egy része tele van gondolatokkal "Vajon ki küldte oda a fiúkat?" vagy "Mi az a VESZETT?" vagy "A VESZETT tényleg jó?".
Az első rész végén nagyon sok mindent megtudunk, de ez még nagyon kevés ahhoz képest, mint amennyi kérdés fogalmazódik meg újra bennünk. Az írók nagyon szeretnek játszani az emberek idegszálaival...
Aztán ott van a második rész,a Tűzpróba, amihez még több türelem kell. (És természetesen fantázia!) Újabb karakterek jönnek a képbe, újabb ellenségek, egy újabb "világ", újabb kérdések. De nembaj, várunk, mert mindannyian tudjuk, hogy ha ebben nem is, az utolsó részben majd minden kiderül.
Ez így van. A Halál-kúrában pedig mindenre magyarázatot kapunk. Nagy megdöbbenés, meg minden, ami az ilyen lezáráshoz illik.
Az utolsó rész után is maradtak bennem azért kérdések, de az már inkább a szereplőkről szól, hogy vajon mi történik velük ezek után...
Ezen a szálon továbbhaladva szeretném kicsit körbejárni a karaktereket.
Ahogy az illendő, nézzük a főszereplőt, Thomast: Szerintem ő egy jól kidolgozott, erős karakter, bár volt pár olyan jelenete, ahol nem igazán értettem, hogy ezt most miért, vagy hogyan. Egyébként magával a karakterrel nincsen konkrét bajom, de egyik részben sem lett igazán a kedvencem.
Teresa: Igaz, hogy az útvesztőbe utolsóként érkezik, és a könyvekben sem róla olvasunk a legtöbbet, mégis ő egy nagyon fontos szereplő... akit kegyetlenül utálok. Egyáltalán nem szívlelem ezt a karaktert. Már amikor az útvesztőben megjelent, tudtam, valahogy éreztem, hogy ezzel a lánnyal valami nem stimmel- azon kívül, hogy ő az egyetlen lány a fiúk között- de, amit a masodik részben művelt , egyszerűen szánalmasnak találtam. (SPOILER A HARMADIK RÉSZBŐL!!) Nem szép ilyet mondani, de jó döntés volt az írótól, hogy Teresát kinyírta!
Newt: Szerintem nincsen olyan ember a Földön, aki olvasta a könyveket, de ne szeretné Newtot. Ő egy olyan karakter, akiről nehezen tudnád megfogalmazni, hogy miért, de nagyon szereted. Vagy, ha szavakba is tudod önteni, azt sem úgy, ahogy igazából érzel. Newt a könyvekben nagyon fontos szerepet tölt be. Ő a főnök helyettes, így mindenről tud, és igazából mindenhol ott van, még akkor is, ha csak csendes figyelője az eseményeknek. (SPOILER A HARMADIK RÉSZBŐL!!) El sem tudom képzelni, Dashner mennyi elégedetlenkedő rajongói levelet kaphatott, amikor szó szerint megölette Newtot az egyik legjobb barátjával...
Minho: (szerintem) A legjobb karakter az egész trilógiában. Ő a futárok elöljárója! Mindenki felnéz rá, hiszen Minho mindent tud az útvesztőről. Egy igazi vezéregyéniség, és ez egyébként meg is mutatkozik a második részben. Szókimondó, bátor és bosszúszomj hajtja.
Serpenyő: Nem olvashatunkb róla sok mindent, de azért kapunk róla is információkat. Habár a szakácsot nem mutatták be túl bátornak, mégis ott van a harmadik rész legvégén is, ami azért nem kis teljesítmény.
Benda: Nem igazán zártam a szívembe ezt a karaktert, de jobban kedvelem, mint Teresát. A harmadik rész végén érdekes dolgokat tudhatunk meg róla, ami miatt még jobban "távolodott" tőlem a karaktere. Egyébként, ő is elég bátor, és talpraesett.
Chuck: A szívem szakadt meg, amikor az első rész végén meghal! Hiszen még olyan fiatal volt!!! Az útvesztőben nem lehetett neki könnyű, mert mindenki idősebb volt tőle, és ezt a fiúk többsége ki is használta. Persze azért mindenki szerette őt, ez a reakciókból is látszik, amikor meghal.
Gally: Egy negatív szereplőt ismerhetünk meg benne. Valamilyen szinten igazat adtam neki az első részben, de félig meg nem. A második részben kicsit hiányoltam, de különösebben nem nem zavart, hogy nincsen ott. A Halál-kúrában eléggé meglepetésként ért a felbukkanása, de azért nem jártam örömtáncot tőle.

Én csak ajánlani tudom a könyveket, mert életem egyik legjobb könyv trilógiájáról írtam most. Tényleg, váratlan fordulatokkal van tele mind a három rész!!


Tudom, ez még csak az első bejegyzés volt, de nagyon örülnék, ha esetleg kommentben írnátok, hogy milyen könyvről, filmről, vagy sorozatról írjak. Ha nem is kommentben, akkor lejebb leírom az e-mail címem, örömmel veszem a leveleket is! :)
martiandrea10@gmail.com

Andi



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése